09 April 2013

YA Allah, Jadikan aku wanita yang solehah..



YA Allah,
Jadikan aku wanita yang solehah..
yang baik diantara yang terbaik...
dan kurniakan aku pedamping yang baik
dalam mendapat sesuatu yang terbaik dari-Mu
AaMiin Ya ALLAH...
_______________________________________

Jika kau rindu padaku,
Dahuluilah kerinduanmu pada DIA,
Jika kau cinta padaku,
Cintailah DIA melebihi cintamu padaku,
kerna DIAlah segala-galanya buat kau dan aku,
cinta sesama manusia hanya sementara,
sedangkan cinta pada Ilahi berkekalan selamanya,
tetapi, cinta manusia itu jambatan menuju syurga...
kerana lelaki dan perempuan yg saling mencintai kerana Allah
akan dinaungi di akhirat kelak...♥♥
________________________________________

Ya ALLAH..
Bila kehadiranku MENGANGGU hatinya,
tidak membawa KEBAIKKAN padanya,
maka Kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka..

Bila aku TIDAK LAYAK dan bukan yang terbaik untuknya..
maka Kau jauhkanlah aku darinya..

Bila bukan aku yang TERTULIS untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka JARAKKAN kami agar tidak timbul rasa yang mengundang KECEWA…
aamiin ya rabbal alamiin...
_________________________________________

Ya Allah
temukanlah kami kepada cinta yang membawa kami kepada cintaMu...
Ya Allah
jadikanlah kerinduan kepadaMu lebih kami rindui dari yang selainnya..
Ya Allah,
ku akui kelemahan dan kesilapanku..
andai pernah diriku menjadi punca jauhnya seseorang hamba daripadaMu,
ampunilah aku Ya Allah..
Ya Allah
peliharalah kami dalam kerahmatanMu dan KeampunanMu yang tidak pernah bertepi..

Aamiin Ya Rabbal alamiin...

~Nur Balqish~
 —

No comments:

Post a Comment