07 April 2013

Gambar yang memberi kesedaran dan menyentuh hati...agar kita merenung sejenak (sentiasa berbakti pada org miskin dan org tua)



SubhanAllah.. what a very emotional picture, a very young girl, who attends a private school in Pakistan, stops on her way to give water to some poor people she sees on her travels.



Now, I gotta truly give full credit to this childs parents, for surely, it is their 'tarbiyah' that is the biggest input to this childs upbringing that will insha'Allah make her to become a humble educated professional one day.
Unfortunately, there are some people out there who have a lot of pride and ego due to their wealth and status, and when you see pictures like this, parents who do have wealth, yet, are trying to bring up their children as humble , down to earth Muslims..

SubhanAllah, I pray that the entire Muslim Ummahs kids, are humble, caring and compassionate, because truly, Allah swt loves His servant to be on ground level rather than display any signs of pride and arrogance..

May Allah swt bless this kiddo.. this picture has made my day.. I truly am very proud of her.. what a very touching picture..

Masha'Allah...





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 





SubhanAllah ..  gambar yang sangat menyentuh emosi, seorang gadis yang sangat muda, yang menghadiri sekolah swasta di Pakistan, berhenti dalam perjalanan untuk memberi air kepada beberapa orang miskin dia melihat pada perjalanan beliau.

Kini, saya benar-benar harus memberikan kredit penuh kepada ibu bapa ini anak kecil ini, kerana sesungguhnya, ia adalah 'Tarbiyah' mereka yang merupakan input terbesar kepada didikan anak kecil  ini yang akan insyaAllah membuat dia merendah diri berpendidikan profesional satu hari.

Malangnya, terdapat beberapa orang di luar sana yang mempunyai banyak kebanggaan dan ego kerana kekayaan dan status, dan apabila anda melihat gambar-gambar seperti ini, ibu bapa yang mempunyai kekayaan, namun, cuba untuk membawa anak-anak mereka sebagai merendah diri, turun kepada umat Islam di bumi ..

SubhanAllah, saya berdoa bahawa seluruh Ummahs Islam anak-anak, adalah merendah diri, penyayang dan belas kasihan, kerana sesungguhnya Allah swt suka hamba-Nya berada di peringkat akar umbi dan bukannya mempamerkan apa-apa tanda-tanda kebanggaan dan keangkuhan ..

Semoga Allah swt memberkati anak kecil ini .. gambar ini telah membuat saya hari ini benar-benar amat berbangga dengan dia .. sesungguhnya gambar ini  sangat menyentuh hati sesiapapun yang melihatnya..

Masha'Allah ...

No comments:

Post a Comment