07 July 2015

YAKJUK DAN MAKJUK DAN MAKSUD TERSIRAT HADIS (YAKJUJ DAN MAKJUJ)

share dari link fb ~ Neil Armsteen

YAKJUK DAN MAKJUK DAN MAKSUD TERSIRAT HADIS 

Rasulullah bersabda, “Bersamanya (Dajjal) adalah syurga dan neraka, sesungguhnya syurganya itu adalah neraka, dan nerakanya itu adalah surga.” – HR.Muslim, 2934, kitab Al-Fitan. 

Pencerahan:

Syurga yang dimaksudkan adalah kemewahan dan harta dunia. Siapa ikut Dajjal, mereka akan mendapat harta kekayaan dunia. 

====================================================

SIAPA SEBENARNYA YAKJUK DAN MAKJUK???

Tahukah anda George W Bush Senior seorang Freemason 44th Degree gelaran yang dipakai di dalam aktiviti occult nya adalah Magog? (Makjuj). 

Perkhabaran yang telah disampaikan kepada kita menunjukkan "makhluk perosak" yang yang bakal menghancurkan muka bumi ini amat merbahaya, buas dan rakus seumpama haiwan liar. Mereka memakan apa sahaja yang dijumpai termasuklah bukit bukau dan gunung ganang. Melakukan keganasan dan kemusnahan seolah-olah mereka itu makhluk gergasi yang cukup menggerunkan. Mereka akan berduyun-duyun (gambaran: terlalu banyak) meluru dari segenap tempat yang tinggi. Melakukan kerosakan demi kerosakan ke atas muka bumi ini. 

Tiada siapa yang berupaya menghalang apa lagi untuk menghapuskan mereka. Walaupun seorang maharaja yang gagah perkasa serta mempunyai bilangan tentera yang ramai (Zulkarnain, seorang raja yang mempunyai kerajaan besar dari barat hingga ke timur. Memerintah satu pertiga bumi).

Apakah kerana terlalu ramainya bilangan mereka atau kerana sifat ganas yang mereka miliki menghalang Zulkarnain menghancurkan manusia perosak ini? Adakah mereka ini amat kuat dan "sakti" sehingga tidak terkalahkan? Tidak !! Sememangnya Allah telah menetapkan sedemikian. Begitu juga Dajjal, tiada siapa yang mampu membunuhnya melainkan Nabi Isa as. 

Apakah yang kita dapat bayangkan jika kita mendengar khabar sebegitu? Tentunya terlintas difikiran kita wajah-wajah hodoh dan menjijikkan, bentuk tubuh badan yang tentunya tidak menarik serta meloyakan (pernah saksikan filen-filem allien?) dan perlakuan mereka pula semestinya amat menakutkan. Nota: Ada sebab tertentu kenapa filem-filem allien direka dan dipopularkan.

Bagaimana pula jika kita diberitahu bahawa makhluk ini cukup mempesonakan, segak dan jelita. Apa reaksi kita? Adakah kita akan percaya bahawa makhluk yang dikatakan "perosak" ini adalah manusia yang berwajah tampan dan bergaya, bijak dan glamour. Pastinya kita menggeleng-geleng kepala kerana tidak masuk akal.

Walaupun pada peringkat awalnya kita mengandaikan makhluk perosak ini adalah makhluk yang amat di geruni oleh seluruh manusia pada akhir zaman, namun hasil kajian para pemikir masa kini menemui fakta sebaliknya. (Kita adalah umat akhir zaman)
Makhluk ini telah lama menguasai dunia dan sudah sekian lama pula melakukan pelbagai kerosakan yang dahsyat ke atas muka bumi tanpa kita sedari. Atas alasan kemodenan dan tamadun. 

Mereka berada ditiap-tiap tempat yang tinggi (?) dan berduyun-duyun turun menguasai bukit dan lurah. Apakah yang dimaksudkan dengan perkataan tiap-tiap tempat ? Bermaksud semua, segenap tempat yang tinggi adalah milik mereka. Siapakah mereka yang bermukim di setiap tempat yang tinggi? 

Memang benar mereka berada di kedudukan yang tinggi ketika ini. Ketinggian yang dimaksudkan ialah kekuasaan ekonomi, meneraju pusat pendidikan tinggi, bernegara maju dan berpengaruh, ketinggian taraf hidup, menguasai teknologi dan kejuruteran yang hebat dan yang paling penting ialah mendapat pengiktirafan dan sanjungan penduduk dunia. 

====================================================

APA PULA MAKSUD ''MELURU TURUN''?

Malah mereka juga adalah super power. Amat gagah dan berkuasa, tiada siapa yang mampu menghalangnya. Sebenarnya mereka adalah pemangsa dan kita semua telah pun menjadi mangsa makhluk ini sejak zaman penjajahan. Selama ini kita gagal mengenali mereka atas sifat luaran mereka yang amat segak dan menawan, penuh gaya. Sehingga kita tidak terlintas bahawa hakikatnya merekalah makhluk perosak yang dimaksudkan dalam nas. 

Daripada Anas r.a. bekata, Rasulullah saw. bersabda, "Akan datang kepada umat ku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam baraapi”. (Riwayat Tirmizi) 

Kebanyakan manusia masih mendakwa mereka adalah orang beriman, sedangkan mereka telah menjadi hamba kepada makhluk perosak ini dengan menerima cara hidup, sistem pendidikan dan sistem pemerintahan yang mereka anjurkan (sekular). 

Mendiamkan diri membisu seribu bahasa ketika melihat kerosakan agama yang berlaku di depan mata (kerosakan akhlak, sosial dan budi). Sekiranya kita tidak terasa menderita kepayahan, kepahitan dan kesakitan memelihara agama, adakah kita masih menganggap diri kita "orang beriman"? 

Sayangnya para ulama solihin membawa diri ke gunung dan gua (menyisih diri) kerana tidak sanggup melihat kerosakan yang berlaku dan yang tinggal hanyalah ulama fasikin yang lantang menyokong sistem Yakjuj dan Makjuj ini 

Dalam kisah Zulkarnain ada dinyatakan makhluk ini telah dihalang oleh seorang raja yang soleh dan diredhai Allah dengan bembuat benteng (tembok) antara dua gunung. Yang jelasnya mereka berada di utara dunia dikawasan Rusia sekarang. Mereka tidak keluar dari lobang yang dikorek pada tembok tersebut tetapi turun dari "tiap-tiap tempat yang tinggi" . Inilah rahsia yang cuba hendak disampaikan oleh Allah SWT.

Jika mereka boleh turun dari atas gunung, kenapa mereka perlu mengorek lubang? Adalah jelas, ia hanya bahasa kiasan yang memerlukan daya fikir dan kajian mendalam disamping mengharapkan hidayah dari Allah untuk merungkaikannya.

====================================================

“…Dan mustahil kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Yakjuj dan Makjuj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi...”; al-Anbiyaa’:95-96

“Penduduk” dimaksudkan ialah orang Yahudi,“Negeri” adalah Baitul-Maqdis,“Yakjuj dan Makjuj” adalah Yahudi (Khazars), dan“Meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi” bermaksud Yakjuj dan Makjuj menguasai dan menjajah keseluruhan aspek kuasa-kuasa pemerintahan dunia. 

"tempat-tempat yang tinggi" itu. Maksudnya ialah "kekuasaan", bukannya permukaan bumi. Mereka mempunyai kekuatan dan peralatan serta kepandaian dalam semua bidang (maksud kepada: tiap-tiap tempat) yang mana jauh lebih baik dari bangsa-bangsa lain. Melaluinya mereka menjelajah dan menjajah, menjarah dunia sesuka hati mereka.

Ia didorong oleh "tekanan" kepada keperluan bahan mentah untuk industri-industri pembuatan dalam negara mereka, mengganas menyerang dan menawan negara-negara yang lebih lemah, segala hasil mahsul diangkut pulang ke negara asal. Merekalah makhluk yang melakukan banyak kerosakan di akhir zaman. Yakjuj dan Makjuj atau Gog and Land of Magog. 

Bertebaranlah mereka diseluruh pelusuk bumi. Menyerang, membunuh dan merampas hasil bumi bangsa lain semahunya. Agak unik dan anih, mereka bangkit serentak melakukan kerosakan ini. Bangsa penjajah ini ialah kaum manusia yang menghuni utara dunia dari arah sebelah barat. Inilah maksud ayat di atas melalui perkataan "meluru turun". 

Sebetulnya kesemua bangsa-bangsa di utara dunia ini adalah penakluk dan perampas hakmilik bangsa-bangsa yang lain. Melakukan penindasan dan pelbagai kezaliman. Siapakah sebenarnya mereka? Dari catatan sejarah, bangsa-bangsa ini ialah German, Perancis, Belanda, Italy, Inggeris, Sepanyol dan Russia. Sebelum mereka ini, bangsa monggol juga dari sebelah utara dunia telah mengganas, merompak dan memusnahkan kerajaan-kerajaan di selatan. 

Akhir sekali Russia menjajah benua tengah termasuk Khurasan sebuah penempatan Islam yang luas pada satu ketika dahulu. Dari keseluruhan kaum perosak ini, hanya bangsa Inggeris yang paling handal kerana berjaya menduduki bumi Amerika, Australia dan New Zealand sehingga ke hari ini - melakukan penghapusan etnik peribumi. Secara kebetulan pula, bangsa China dan Jepun juga dari utara dunia, mempunyai karektor yang hampir sama.

Mereka "meluru" secara berasingan, bersaing antara satu sama lain, berperang sesama mereka, tetapi mempunyai matlamat yang satu iaitu menawan dan merosakkan muka bumi ini. Agama bukanlah menjadi keutamaan lagi dan mereka berkiblatkan kepada kekayaan dan kuasa. Walaupun mereka berbeza bangsa dan negara, asalnya mereka dari rumpun yang satu iaitu berakar asal dari induk Yakjuj dan Makjuj, bangsa Khazars. Kaum inilah yang dihalang oleh Zulkarnain satu masa dulu. 

Bangsa khazars ini menyusup ke dalam semua bangsa-bangsa purba di Eropah (bercampur gaul sehingga hari kiamat) dan membiak sebagai masyarakat baru yang dipanggil Kesatuan Eropah pada hari ini. Bangsa Khazars inilah yang dibentengi oleh tembok Zulkarnain disebelah utara Georgia sekarang. Hampir semua pemimpin dan pembesar di Eropah ada kaitan darah dengan kaum ini. 

Kaum Khazars ini bukanlah Bani Israel sepertimana yang kita faham selama ini. Mereka adalah kelompok yang berasingan dan tiada kaitan dengan bangsa Yahudi (keturunan Nabi Ishaq). Mereka mengambil agama Yahudi sebagai agama anutan bangsa mereka atas sebab politik semata-mata dengan andaian Islam di selatan dan Kristian di Barat tidak akan memusnahkan mereka kerana Yahudi adalah agama Nabi Musa yang diiktiraf oleh kedua-dua agama samawi itu. 

Mereka asalnya penganut Pagan yang tegar. Akhirnya mereka kembali kepada penyembahan pagan secara berselindung disebalik agama Yahudi. Mereka meninggalkan ajaran nabi Musa as dengan menjadikan kitab ciptaan mereka sendiri (Thalmud) sebagai "Kitab Suci". Disusuli dengan ajaran "zionis" yang memberi kelebihan dan keutamaan kepada kaum Yahudi sebagai bangsa pilihan tuhan. 90 peratus daripada Yahudi di dunia sekarang adalah Yahudi Khazars ini.

Ramai kalangan kaum bani Israel (keturunan nabi Ishaq dan Yakkob) di bunuh dan yang paling masyhur ialah peristiwa penghapusan Yahudi oleh Hitler (holocaust). Ia sebenarnya pembunuhan beramai-ramai itu dirancang dan diatur oleh Yahudi Khazars atau Zion ini untuk menghapuskan bani Ishaq (Yahudi sebenar). Kini mereka pula mengaku sebagai bani Israel (anak-anak Yaakob). 

Sikap dan perangai mereka sememangnya serasi dan seiring dengan watak jahat malah lebih jahat dari Bani Israel, bangsa yang di kutuk oleh Nabi-Nabi mereka sendiri kerana kejahatan dan kesombongan mereka. 

Dalam soal ini puak Khazars bimbang kekuasaan akan hilang dari mereka dan beralih ke tangan bani Ishaq, lagi pun kebanyakan orang Yahudi bani Ishaq ini tidak begitu bersetuju dengan dasar zionis yang diketengahkan oleh bangsa Khazars. Terutama kumpulan Yahudi orthodox, Holocaust ini juga digunakan sebagai propaganda mereka untuk mendapat simpati dunia. Hitler adalah keturunan dari Yahudi Khazars. 

Bangsa yang suka melakukan onar ini amat mementingkan diri dan kaumnya. Merekalah yang akan membantu (sedang berlaku sekarang) Dajjal kerana Dajjal juga adalah dari keturunan Yahudi dan mempunyai kuasa sihir yang hebat. Fitnah-fitnah mereka juga seiring dan senada dengan apa yang akan dibawakan oleh Dajjal. Adakah mereka ini bekerja untuk Dajjal sebelum Dajjal menzahirkan diri? Memang ada kebenarannya, mereka sedang menanti "raja" mereka yang terlaknat itu. 

Di Israel ketika ini usaha giat sedang dilakukan untuk menyiapkan kediaman Dajjal dan rumah ibadat mereka (sembahan syaitan). Masjidil Aqsa dan Masjid Saidina Omar akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembinaan "temple" mereka. Pembinaan bangunan-bangunan ibadat yang hebat sehebat kepunyaan kerajaan Nabi Sulaiman as. satu ketika dahulu. 

Mereka impikan sebuah kerajaan besar yang akan mengambil alih peranan USA menguasai dunia. Berpusat di Jurusalem setaraf dengan kerajaan King David dan Solomon satu masa dahulu. Rumah ibadat utama dinamakan Solomon Temple di bukit Moriah dan juga akan menjadi istana Dajjal nanti. 

Satu kebetulan pula ayat-ayat alQuran dalan Surah alKahfi kebanyakannya merujuk kepada perkara ghaib iaitu kisah ashabul kahfi, nabi Musa dan Khaidir, Padang Mahsyar, sikap kufur, perangai golongan Yakjuj dan Makjuj ini. 

Sebab itulah ia mempnyai dua nama tetapi bersamaan bentuk. Mereka ini bukan dua bangsa atau negara, sepertimana yang biasa difahami sebaliknya mereka terdiri dari dua golongan pemusnah. Yakjuj dan Makjuj. Makhluk perosak utama ialah Yakjuj atau Gog dalam kitab Injil dan Taurat. Sementara para pengikut atau yang bersubahat (pengamal ajaran mereka) dipanggil Makjuj atau Land of Magog. 

Dalam kitab lama ia tidak disebut Gog dan Magog tetapi Gog dan Land of Magog. Maksud Land of Magog ini lebih kepada menunjukkan golongan "rakyat" atau "pengikut" fahaman kumpulan Gog tadi.

Di dalam kitab suci alQuran hanya disebut sebagai makhluk perosak dan tidak dinyatakan samada mereka itu manusia atau bukan sehingga terjadi banyak perselisihan pandangan. Walau bagaimana pun perkataan "kaum" yang disebutkan alQuran itu adalah merujuk kepada sebilangan manusia. Disokong pula oleh satu hadis yang menyatakan bahawa mereka adalah 999 dari 1000 orang manusia penduduk bumi adalah Yakjuj dan Makjuj yang akan menjadi penghuni neraka. Bersesuaian pula dengan hadis yang lain menyebut 999 dari 1000 anak cucu Adam akan menjadi ahli neraka dan hanya 1 sahaja yang berjaya memasuki syurga.

Dapat dilihat peranan Yakjuj atau "GOG" ini, mereka membina pelbagai rangkaian persatuan dan pertubuhan secara sulit untuk menjaga kepentingan mereka. Mereka menyusun strategi tanpa disedari oleh orang lain. Dari perlaksanaan rancangan tersebut lahirlah ramai "land of MAGOG" atau Makjuj. Hamba abdi mereka.

Untuk mengawal atur (MIND CONTROL) penganut agama nabi Isa as, MEREKA MERANCANG DAN MELAKSANAKAN KEROSAKAN AKIDAH dengan menokok tambah ajaran Rasul Allah itu dengan mengatakan "Allah itu mempunyai anak", sesuai dengan pegangan mereka (PAGAN - sembahan berhala, sihir dan iblis). Allah menyatakan bahawa, "bumi dan gunung ganang bergoncang mendengar dakwaan mereka itu". Betapa dahsyatnya kemungkaran yang mereka lakukan. 

Umat Islam dikira beruntung kerana telah dimaklumkan mengenainya oleh Allah dan rasulNya, walaupun hanya sedikit perkhabaran, ia amat berguna bagi kita membuat kajian dan analisa. Sayangnya ramai diantara orang Islam masih belum menyedarinya dan terleka pula dengan agenda yang diaturkan oleh "perosak" ini. Kerana itu ia dinamakan "FITNAH", penyelewengan kebenaran (fakta) dan berita. 

Air Tasik Thabariyyah (Sea of Galilee) semakin berkurangan untuk menampung penduduk yang sentiasa meningkat. (Sukatan air laut ini adalah petanda utama bagi kehadiran Yakjuj Makjuj melalui Hadith2 Nabi). Mereka meminumnya sehingga kering.

Siapakah yg giat menggunakan sumber air Tasik Taibariah@see of Galelie sehingga menurun parasnya hari ini jika bukan negara Israel yg berfahaman Zionis..Israel lah yg sedang menyedut air di Tasik itu hingga ke hari ini.. : 

====================================================

ANTARA KEROSAKAN KEROSAKAN DI ATAS MUKA BUMI 

1..Perang dunia pertama(kematian dianggarkan melebihi 35 juta orang hanya selama 4 tahun dari 1914-1918) 

2..Revolusi Rusia/Bolshevik(kematian dianggarkan 8-10 juta orang akibat perancangan 95% kaum Yahudi di Rusia yang diketuai Vladimir Lenin) 

3..Perang Dunia kedua(Kematian dianggarkan 55-70 juta orang,juga perancangan Keluarga Elite/Ahli Jemaah Dajjal dan dari perang ini lahir la negara Haram Israel,Semua ini berlaku dalam masa 6 tahun sahaja 1939-1945)

4..Serangan Bomb Atom ke atas Hiroshima dan Nagasaki yang hanya boleh dilakukan oleh manusia yang berhati binatang seperti Yakjuj dan Makjuj telah membunuh seramai 225 ribu orang yang tidak bersalah..dan beribu lagi yang sengsara akibat Radiasi Nuklear untuk beberapa tahun lamanya.

5..Virus Aids juga telah dicipta khas oleh Ahli Jemaah Dajjal ini untuk manusia dibenua Afrika,Amerika latin dan Asia di sebuah makmal ketenteraan di Amerika(Fort Mckinley)dan telah berjaya membunuh seramai 30 juta orang dan virus ini masih bergerak tanpa henti mengambil nyawa manusia hingga kini. 

6..Sejak 2001 Peperangan terhadap Umat Islam telah dimulakan di Afganistan dan seterusnya keatas Iraq,Libya dan paling Meyayat hati adalah di palestin..peperangan ini telah Meragut Berjuta juta nyawa Umat islam dan sekarang mereka ini ingin menyerang kita melalui MAS dan AIR ASIA. 

7..Dengan senjata baru iaitu HAARP(High Frequency Active Auroral Research Program) yang dicipta khas untuk membunuh manusia secara skala besar telah digunakan secara meluas dan akan digunakan lagi pada masa yang akan datang..bagaimana??Anda pasti ingin tahu.. Dengan mengunakan HAARP Gempa bumi,Ribut taufan,
Letusan gunung berapi,Tsunami dan Banjir besar boleh dilakukan dengan senang sekali.


Saudara islamku ini adalah diantara kerosakan yang telah dilakukan oleh kaum Yakjuj dan Makjuj (illuminati/Ahli Jemaah Dajjal) dimuka Bumi ini dan Masih banyak lagi yang akan dilaksanakan mereka pada masa hadapan dengan rancangan yang disusun rapi agar kita akan percaya yang semua ini berlaku secara kebetulan sahaja..kuatkan diri dengan doa dan ilmu agar dapat melihat penipuan dan kerosakan(Fasad) mereka ini.

Wallahualam
 

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment