08 July 2015

Kurangkan Berat Badan Secara Semulajadi

 share dari link fb ~ Petua nenek moyang

NAH!! Hakak bg berapa Petua Kurangkan Berat Badan Secara Semulajadi

1. Limau Nipis
Ambil 1 biji limau nipis dan belah empat. Perahkan jusnya dan campurkan dengan secawan teh suam yang pekat (tanpa gula). Minum setiap malam sebelum tidur.

2. Nenas
Sediakan nenas yang tidak terlalu masak, kupas dan bersihkan. Potong mengikut keperluan dan parut untuk diambil jusnya. Minum dua kali sehari.

3. Daun Delima
Ambil dua lembar daun delima muda. Cuci dan tumbuk sehingga halus, ramas dan tambahkan air panas sebanyak tiga gelas. Campurkan dengan sedikit garam dan tapis. Amalkan minum dua hingga tiga kali sehari sebanyak setengah gelas.

4. Lobak Merah
Caranya, ambil dua atau tiga batang lobak merah. Dibersihkan, diparut dan perahkan jusnya. Minum dua kali sehari sehingga anda mencapai berat badan yang diinginkan.

5. Halia
Caranya, rebus 5 inci halia yang sudah dibuang kulitnya dengan 3 gelas air, sehingga menjadi kurang dari segelas dan minum ketika masih suam. Amalkan setiap hari selepas makan.

6. Asam Jawa
Ambil setengah cawan asam jawa dan campurkan 1 gelas air suam. Ramas sehingga isi asam jawa terlerai bijinya. Tapis dan minum setiap hari selepas makan.

7. Pati Oren
Minum pati oren berkualiti tinggi yang terdapat di pasaran seperti Sunquick (jangan tambah gula) dan minum 1 gelas di sebelah pagi dan 1 gelas di sebelah malam, setiap hari. Atau amalkan makan 2 biji buah oren segar (berkualiti tinggi) setiap kali selepas bersarapan dan selepas makan malam.

Nota: Anda boleh pilih salah satu dari cara-cara di atas dan amalkan secara konsisten. Selamat mencuba!

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment