22 July 2015

Aku dan Cuka Apel

share dari link fb ~ Islam Agama Ku

aku dan cuka apel

malam td, kat giant, semasa nak beli cuka apel, Allah pertemukan aku dgn seorg mak cik yg juga nak beli cuka apel.
aku tengok mak cik tu amik cuka apel Australia, lalu aku tanya dia, bagus ke cuka yg ni? sbbnya sebelum ni aku minum cuka apel jenama HEINZ, jawab mak cik tu, bagus nak.....mak cik dah dua tahun guna....
dulu mak cik ada masalah jantung sumbat, alhamdulillah xjadi buat by pass...kcg manis mak cik pun dah normal....tp mak cik ada ramuan sendiri disamping cuka apel ni....berikut formula mak 
cik :

- 1 cawan bawang putih blend(ambil air shj, hampas diasingkan) 
- 1 cawan halia blend(ambil air shj, hampas diasingkan) 
- 1 cawan perahan lemon
- 1 cawan cuka apel

ke semua bahan tu dimasak serentak sehingga sebati....kemudian bila dah sejuk, campur dgn 2 cawan madu....hasil campuran disimpan dlm botol atau bekas plastik, taruk dlm peti ais.....makan 1 sudu besar plastik setiap pagi...

Allahu, hebat pertemuan ni....terima kasih mak cik....hari ni sy nak cuba buat ramuan ni...jadi tabib...hehe

kredit Durrah House

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment