16 March 2015

Petikan Tausiyah Habib Umar ben Hafidz.

share dari link fb ~Pencinta Rasulullah(saw)

Petikan Tausiyah Habib Umar ben Hafidz. " Ada beberapa kumpulan manusia dari ummat Nabi kita yang terhad bilangan mereka diakhirat nanti. Akan lalu kumpulan pertama dari kalangan orang yang mula-mula masuk Islam dan akan terkebelakang orang yang menyembunyikan keIslamannya.
Tetapi ….
(Habib mula menangis)

Semua perkara telah ditetapkan…

Telah diberikan kepada Nabi kita (oleh malaikat) ditangan kanan Baginda, senarai nama-nama manusia.

Kemudian dikatakan kepada Baginda, “ Ini adalah nama-nama ahli syurga dari kalangan ummatmu, tidak bertambah dan berkurang pun walaupun seorang”
Dan diberikan satu lagi senarai nama ditangan kiri, “Ini adalah nama-nama ahli neraka dari kalangan ummatmu, dan ada dikalangan mereka yang mati di dalam negara Islam”

Lalu, Habib Umar menangis panjang…

Dikatakan kepada Baginda ﷺ “ Mereka ini tidak bertambah dan tidak berkurang (walaupun seorang), mereka tidak bertambah dan tidak berkurang walau seorang”

Maha Suci Allah yang membolak-balikkan hati, Maha Suci Tuhan yang memberi hidayah kepada siapa yang Dia kehendaki, dan menyesatkan siapa yang Dia kehendaki.

Maha Suci Tuhan yang menghulurkan tali hidayahNya dengan perantaraan ahli Nur dan orang-orang yang benar denganNya zohir dan batin. Sehingga dengan hidayah itulah kamu dimuliakan untuk duduk didalam majlis ini, yang mana dengan hidayah itu juga telah memberi kerehatan kepada berapa banyak ruh-ruh yang pada asalnya berada didalam kekufuran tetapi telah diselamatkan kedalam keimanan.

Apa yang telah saya katakan ini kepada kamu, kamu akan dengar nanti (diakhirat) bahkan kamu akan menyaksikannya kelak. Semua janji itu akan berlaku pada Hari Kebangkitan nanti….

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment