15 March 2015

Doa Angin Ahmar

share dari link fb ~Kedai Jutawan Muslim

Pada satu ketika dimana Nabi Allah sulaiman duduk di singgahsananya, maka datang satu lembaga yang cukup besar, maka bertanya Nabi Allah sualaiman "siapakah engkau?". 

Maka dijawab oleh lembaga tersebut bahawa akulah Rihul Ahmar....dan aku bila memasuki rongga anak adam, maka lumpuh, keluar darah dari rongga, dan apabila aku memasuki otak anak adam, maka menjadi gilalah anak adam.

Maka diperintahkan oleh Nabi Sulaiman a.s supaya membakar lembaga tersebut, maka berkata Rihul Ahmar kpd Sulaiman bahawa "Aku kekal sehingga hari kiamat, tiada sesiapa yg dapat membinasakan aku melainkan Allah. Lalu Rihul Ahmar tadi pun ghaiblah.

Diriwayatkan cucunda Nabi Muhammad Saw terkena Rihul Ahmar sehingga keluar darah dari rongga hidungnya. Maka datang Jibril kpd Nabi saw, bertanya Nabi kpd Jibril. Maka ghaib sebentat Jibril lalu kembali mengajari akan doa Rihul Ahmar kpd Nabi saw. Kemudian dibaca doa tersbt. Kpd cucundanya dan dengan sekejap jua sembuh serta merta. 

Lalu bersabda Nabi saw bahawa barangsiapa membaca akan doa Rihul Ahmar walau sekali dalam seumur hidupnya, maka akan dijauhkan dari penyakit angin ahmar atau strok.

Allahua'lam

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment