16 November 2012

Siapakah sebenarnya pengganas atau teroris?? Who is the real Terrorist???

share dari link fb ~~Irni Rahimah shared Abdul Latip's photo.
TV Turki menyiarkan berita serangan Israel ke atas Gaza...
Untuk pertama kalinya pejuang Palesstin dari Brigade Izzuddin al Qassam, berjaya mengempur Kota Tel-Aviv, 75 kilometer dari Jalur Gaza, dengan roket “Fajar 5”. Tindakan itu dilakukan sebagai balasan tindakan tentera Israel membunuh komandan al Qassam Ahmad Ja’bari’ dan beberapa yang lain.Sehingga ini pejuang Palestin telah melepaskan tidak kurang 200 roket ke Israel, 4 orang diberitakan terkorban dan puluhan lagi luka parah.
Apakah kemungkinan berlaku sekali lagi Perang Israel ke atas Ghaza?. Jika berlaku kali ini Hamas tentu lebih bersedia menghadapinya..keupayaan mereka menyerang hingga ke Kota Tel Aviv sebagai bukti kemampuan mereka.. InsyaAllah..  
share dari link Dr. Zainur Rashid Zainuddin 
Siapakan sebenarnya pengganas atau teroris ?
Adakah mereka yang mempertahankan wilayah mereka daripada terus dijajah atau mereka yang menjajah negara orang lain itu sebenarnya pengganas ?

Gaza terus diasak dengan muntahan peluru dan bom yang sampai bertalu-talu daripada serangan udara dan darat oleh regim penjajah Zionis Israel.
Sasarannya turut menemui anak-anak kecil, para wanita dan orang-orang awam yang telah dikepung di wilayah sempit ini sejak tahun 2007 yang lalu.

Adakah waras untuk rakyat dan para pejuang Palestin untuk terus mengalah dan menyerahkan segala-galanya kepada pihak penjajah? Tentunya tidak !

Kalau dulu roket al Qassam hanya boleh menemui sasarannya sekitar 40-50 km daripada pusat pelancarannya di Gaza. Namun kini roket al Qassam telah pun berkeupayaan untuk sampai ke targetnya di Tel Aviv (71 km daripada Gaza). Bahkan lebih daripada itu. Ini telah dibuktikan apabila serangan balas roket al Qassam telah pun mengenai sasarannya di kalangan anggota tentera Israel di tel Aviv.
Briged al Qassam telah menjanjikan sesuatu yang lebih hebat sekiranya Gaza terus diasak dan dizalimi oleh regim Zionis.
Kita bangun nikmati keamanan.
Saudara kita di Gaza sepanjang malam dihujani letupan.
Teruskan berdoa dan memberi sumbangan wang walaupun sedikit.
Good Morning from Gaza!
macam mana pagi kita di Malaysia?

Sahabat, jika musuh mula gerak gempur umat Islam kini di Palestin & Syria apakata kita juga gerak gempur mereka.
Saya tak mampu berdiam diri :-( Kita WAJIB lakukan sesuatu secara serentak & berterusan oleh kita semua.
Antara cadangan saya;

1. Jangan pernah tinggal doa buat mereka dalam solat, majlis ilmu & setiap kali hati kita ingat Allah & Rasulullah صلى الله عليه
وسلم.

At least doa; Ya Allah, bantulah saudara se-Islamku di Palestin, Syria, Myanmar & seluruh dunia ini. Berikanlah kemenangan atau mati syahid buat mereka, amin.

2. Malam ini, kita lakukan serentak samada sendirian atau bersama keluarga. Kita lakukan SELEPAS MAGHRIB;

Solat hajat & baca qunut nazilah. Jika uzur, kirimkan istighfar buat mereka agar dibuka jalan oleh Allah & mohon agar usaha musuh menjadi lumpuh & lemah.

Baca surah Yasin & doakan umat Islam tidak gentar dengan suasana yang menimpa mereka sekarang ini bahkan mereka semakin teruja mengejar syahid pada jalan Allah.

3. Hulurkan derma MULAI bulan Muharram ini samada setiap hari/minggu/bulan mengikut kemampuan. Jadikan ia aktiviti sebahagian hidup kita.

Setuju tak? Atau ada cadangan lain? Sila kongsi. Jika anda setuju, mohon LIKE sebagai "tanda setuju mahu lakukan malam ini nanti, insyaAllah". Allah sebagai saksi.

Jom gerak gempur musuh Islam, Allahu akbar.
Allahumma amin, Kau bantulah saudara kami di Palestine Ya Allah, Tuhan Yang Maha Mengasihani.  

Sahabat, peluang untuk "fastabiqul khairaat". Hulurkan angka yang tidak membebankan anda. Kerana dengan cara itu, maka tidak timbul dialog seperti ini ---> "Alahai, banyak sudah aku keluarkan sedekah ni. Ni ada lagi. Habislah duit aku macam ni."

Sekali lagi, keluarkan derma dengan angka yang tidak membuatkan anda rasa terbeban. Jika ada bagi setakat yang mampu (bukan dengan sebab kedekut), jika tiada maka hadiahkan dengan doa & sebarkan link ini.

Hulurkan derma/sedekah walaupun sedikit. Kerana yang sedikit itu jika padanya ada keikhlasan & itu sahaja kadar kemampuan, maka ia besar nilainya di sisi Allah.

Ayuh, peluang beramal di hari yang mulia ini >> JUMAAT.
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم
-----------------------------------------
Maybank : 5622-1820-7666
 Name of the account: Gabungan Salam Syria
 Swift code: MBBEMYKL
Allah Taala berfirman, "Perumpamaan (perbelanjaan yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang membelanjakan hartanya di jalan Allah ialah seperti sebutir biji benih
yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai terdapat seratus biji benih. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi sesiapa yang Dia kehendaki. Allah itu Maha Luas (kurniaannya) lagi Maha Mengetahui." (al-Baqarah: 261)
Hulurkan bantuan kepada mereka. Untuk keterangan lanjut, silakan merujuk https://www.facebook.com/notes/save-syria/frequently-asked-questions-ml4s/401604263239959
share dari link fb ~~Arena of Islam (AreIS) shared ilmi-islam.com's photo.
Kita boleh tak ambil peduli. Kalau kita yakin keadaan yang sama tak akan berlaku di Malaysia. But, who knows for our future? The Only
One - Allah.
 Ini adalah masa yang terbaik untuk kita muhasabah diri kita. Dari sekecil-kecil perkara sehingga sebesar-besarnya.
 Ambil peduli. Even sebaris ayat "Ya Allah, selamatkan mereka." Itu dikira kita ambil peduli. Dan Allah akan memberi ganjarah pahala buat kita. Ditambah pula dengan anugerah syurga. InsyaAllah.

Kita boleh tak ambil peduli. Kalau kita yakin keadaan yang sama tak akan berlaku di Malaysia. But, who knows for our future? The Only One - Allah.

Ini adalah masa yang terbaik untuk kita muhasabah diri kita. Dari sekecil-kecil perkara sehingga sebesar-besarnya.

Ambil peduli. Even sebaris ayat "Ya Allah, selamatkan mereka." Itu dikira kita ambil peduli. Dan Allah akan memberi ganjarah pahala buat kita. Ditambah pula dengan anugerah syurga. InsyaAllah.
Like this page - Aqsa Syarif. Keep updating the news & our du'as for them. #PrayForGaza
Allahu akbar, Allahu akbar, Allahu akbar...
Kalam penduduk Islam Palestin;
 "Kami tidak akan meninggalkan Gaza, sesungguhnya ini adalah perjuangan kami dan kami membawa amanah dari ummat Islam seluruh dunia untuk mempertahankan bumi ini!"
-----------------------------------------------
Anda faham, kan. Mereka akan terus bertahan mempertahankan bumi Palestin & kita pula akan terus berdoa & menghulurkan bantuan buat mereka.
 Sakit mereka adalah sakit kita jua. Allahu akbar.
Ke mana lagi harus mereka pergi?
 "Kami tidak akan meninggalkan Gaza, sesungguhnya ini adalah perjuangan kami dan kami membawa amanah dari ummat Islam seluruh dunia untuk mempertahankan bumi ini!"
share dari link sahabat fb ~Terbaik~

Teruskan berdoa. Palestin will be free soon. InsyaAllah. Allahuakbar ! Ameen. :') ♥

Isteri kepada seorang mujahidin daripada Briged Al-Qassam memegang erat tangan suaminya yang akan turun bila-bila masa ke medan jihad melawan keangkuhan Zionis di Palestin. 
Jika mujahidin ini syahid, semoga Allah pertemukan mereka di syurga kelak. Insya-Allah. Aameen Allahumma aameen. Ketika mana Zionis sedang rakus meratah nyawa umat Islam Palestin, Iran dan pakatan Syiah pula meratah nyawa umat Islam Syria.
Moga umat Islam tidak lagi buta siapa musuh dan siapa kawan.
Adakah ini sikap kita semua yang sebenarnya...yang dinamakan sebagai sebuah negara ISLAM atau sebagai MUSLIM terhadap saudara nya di PALESTIN dan lain-lain negara ISLAM yang ditindas di jajah oleh puak Kuffar???? Tidak ambik kisah sebab perkara itu tidak berlaku atas batang hidung kita??? sekurang-kurangnya kita prihatin dan memberi sumbangan derma dan berdoa sebagai senjata kita sesama ISLAM...jgn berdiam diri...ayuh sama2 kita doakan kehancuran buat golongan KUFFAR LAKNATULLAH ini....ZIONIS yang zalim. Dan sebagai kebebasan kepada negara PALESTIN itu sendiri yg dah sekian lama dijajah oleh mereka yg ZALIM. 

No comments:

Post a Comment