20 November 2012

NILAI LAH SENDIRI DI MANA KEPEKAAN RAKYAT KITA

share dari link fb ~ Lea Baiduri

Nilailah sendiri...:(
Masih tak peka agaknya sebahagian rakyat Malaysia ni...nanti kalau dikatakan pekak tau marah pulak...asal free jer serbu......apa lah hai bila bercakap berdentum dentam marahkan ISRAEL LAKNATULLAH tapi mulut yg mengutuk marah itu juga di perosok masuk dgn produk makanan dari ISRAEL...non Muslim pun boleh peka kenapa Muslim sendiri tak boleh peka malahan boleh buat pekak badak dan sanggup menjamah lagi burger Mc'D seolah2 tak makan McD boleh mati kebulur agaknya...sedangkan Rakyat Palestin di sana dah terburai perut dek peluru YAHUDI laknatullah yang tak mengira kecil besar tua muda, yang tak mengira kesengsaraan, keperitan, kepedihan kelukaan hati RAKYAT PALESTIN aduhaiii alangkah malu nya KITA....pada rakyat PALESTIN....kita menyokong mereka sekadar dimulut tidak sekali dgn hati, kerana apa? 

Kerana perkara itu tidak berlaku pada anak-anak kita? tak berlaku pada keluarga kita di rumah ya bukan? tak dekat depan mata kita cuma dlm berita tv dan jauh dari negara kita.....jauhhhhhhhh sungguh hati kalian ya...dan sedarlah keprihatinan kita skrg ini akan ditanya satu saat kelak di hadapan ALLAH nanti..apakah bantuan dan sumbangan kita pada rakyat PALESTIN ....sahabat Muslim kita di sana??? 

Jangan kerna kita jauh, jangan kerna kita tak kena, jangan kerna semata2 nak makan free kita lupa dana yg kita sumbang itu menjana ekonomi kepada YAHUDI LAKNATULLAH, FREE di bagi sekadar nak melihat sokongan rakyat Malaysia pada produk mereka....itu agenda tersirat mereka kenapa masih tak nampak2 lagi..buta hati, buta mata, buta perut tak ada peri kemanusiaan lagi agaknya rakyat kita..cuba lihat statistik yang di beri di bawah...masihkah kita membutakan hati dan mata kita untuk memberi pertolongan kecil sekadar BOIKOT PRODUK2 ISRAEL YAHUDI LAKNATULLAH dan berdoa pada ALLAH agar diberi bantuan pada mereka yang dah lama menderita tertindas.... dan sumbangan apa2 yg termampu kalaupun kita tak dpt mengangkat senjata atau bersama-sama hadir merasai perit getir mereka di sana...peka lah....jangan terus menjadi pekak badak wahai MUSLIM sekalian.


masih lagi mau membutakan mata hati dan butakan perut lagi ker wahai sahabat2ku sekalian...lihatlah angka nya.... dari sehari ke sehari bertambah jumlah kematian rakyat Palestin.


share dari link fb ~Aman Palestin Mesir
Israel kalau menyerang Malaysia tak payah bawa pistol. Bawa burger sekeping seorang. Kalahlah kita.

Adakah kita umat Islam merupakan penyumbang terbesar untuk membunuh saudara Islam kita di Palestin?renung-renungkan.



share dari link fb Tazkirah di FB
Lihatlah... orang di UK pun boikot McD.. kita di Malaysia berani buat?? Malah, di Malaysia beratur panjang nk burger percuma Isnin lalu... Adakah kita perihatin? sebarkan... cuma klik button "share" saja tak sampai pun 5 saat.... Anda mampu mengubahnya..

Suasana di salah satu restoran Mc'Yahudi. Hanya

untuk mendapatkan sekeping, sebutir roti, sampai

sanggup beratur panjang begini. Melihatkan

keadaan mereka, mereka seperti sudah 10 tahun

tidak makan burger. Keadaan mereka mengalahkan


saudara kita di palestin, di syria, di somalia.



Kasihan. . . 

No comments:

Post a Comment