26 November 2012

Anak-anak Palestin..


share dari link fb ~Aqsa Syarif
Anak-anak Palestin.. 

Pernah suatu ketika seorang daripada aktivis Aqsa Syarif yang telah pergi ke Gaza dalam misi A2G bertanya kepada salah seorang warga di sana , setelah kagum melihat semangat kanak-kanak dan remaja mereka menghafaz Al Quran..

"Mengapa mereka begitu semangat menghafaz Al Quran?"

"Kerana syarat untuk menyertai Briged Al Qassam ialah hafiz 30 juzuk, anak-anak ini berlumba-lumba ingin menyertai mereka dan syahid"

# Subhanallah, itu motivasi mereka. tarbiyah bumi Gaza itu sendiri membentuk peribadi-peribadi yang cekal dan berjiwa besar.

  
 
Lihat saja wajah anak2 Palestin yang bersemangat wlwpun masih kecil jika dibandingkan dengan anak2 kita disini seusia mereka yang lebih menjurus kepada manja dan belaian ibu bapa, sedangkan mereka ini sudah yatim piatu tapi mempunyai semangat yang waja, tabah, kuat, mantap jiwanya utuh, teguh.....menghadapi cobaan hidup, dugaan hidup di dunia ni dari kekejaman ZIONIS Laknatullah.  

Betul juga tindakan kerajaan PALESTIN tidak membenarkan anak2 Palestin di bawa keluar dari bumi GAZA salah satu tujuan nya mendidik mereka menjadi mujahiddin yang membela negara mereka kalau pun dibawa keluar semua, pastilah mudah kerja2 ZIONIS yang memang mau menghapuskan penduduk2 GAZA dgn merampas tanah mereka secara kekejaman, dan lebih mudah kerja mereka kalau mereka semua berhijrah ke tempat lain di peliharan org lain.... apa yg penting doa-doa dari kita yang jauh buat keselamatan kesejahteraan mereka di sana, agar mereka beroleh kemenangan satu hari nanti. aameen Allahumma aameen.

No comments:

Post a Comment