04 June 2015

9 Langkah Senang Buat Tempe Cheese, Serius Sedap

share dari link blog ~ http://vitdaily.com/9-langkah-senang-buat-tempe-cheese-serius-sedap/
Jika anda memang gila cheese, pasti anda mahu semua makanan akan ada cheese. Pada minggu ini kami kongsikan dengan anda bagaimana mahu buat tempe cheese. Mudah saja! 
Untuk pengetahuan anda, Random Rabu minggu ini merupakan epsiod terakhir buat musim pertama. Ikuti video pendek masak-masak kami di Youtube.
Okay, antara bahan yang anda perlu sediakan untuk hidangan ini ialah:  
+ Mozarella Cheese + TempeMula-mula sekali, potong terlebih dahulu tempe dalam bentuk segitiga atau mungkin anda mahu hiris pun boleh.
Mula-mula sekali, potong terlebih dahulu tempe dalam bentuk segitiga atau mungkin anda mahu hiris pun boleh.
Gaul selagi anda rajin dan agak-agak warna kunyit sudah sebati dengan tempe, bolehlah panaskan minyak di dalam kuali
Setelah selesai panaskan minyak di atas kuali, bolehlah anda goreng tempe kegemaran sehingga kuning keemasan Bila sudah goreng bolehlah diletakkan di atas aluminum foil dan kemudian letakkan cheese yang telah dikisar. Ketika ini nampak anda sudah telan air liur berkali-kaliMasukkan ke dalam oven dengan suhu 250 darjah celsius selama 20 minit.Sambil-sambil tunggu dia masak, boleh tengok tempe cheese anda di dalam oven. Semua orang pun suka tengok makanan dalam ovenTu dia, gebu habis masa baru lepas keluarkan daripada ovenSetelah siap, bolehlah dihidangkan kepada rakan anda atau makan sendiri saja. Mahu sedap lagi, bolehlah makan dengan chili flakes atau dengan sos cili.
Jom layan video pendek langkah mudah kami buat tempe cheese selain dapat lihat bagaimana keadaan cheese ketika sedang panas di dalam oven (telan air liur lagi)
blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment