14 August 2012

Ya Allah Ampunilah dosa kami....Dosa Ibu Bapa kami...dan Saudara-saudara kami

shared Strawberry's photo.
Ya Allah Tuhan kami, Ampunilah dosa kami.Dosa ibu bapak kami. Dosa saudara kami kaum Muslimin dan Muslimah.Dosa saudara kami kaum Mukminin dan Mukminah.Baik mereka yang masih hidup maupun mereka yang telah wafat.

Ya Allah Tuhan kami,Tenteramkanlah hati kami.Mudahkanlah segala urusan kami.Karuniakanlah kepada kami rezeki yang halal. Rezeki yang penuh barakah.

Ya Allah Tuhan kami,Jagalah lisan kami dari dari berkata yang tidak baik.Muliakanlah akhlak kami sebagaimana Engkau telah memuliakan akhlak Rasul kami.

Ya Allah Tuhan kami, Karuniakanlah rahmat serta hidayah-Mu kepada kami. Bimbinglah kami ke jalan yang benar. Tunjukkanlah kami ke jalan yang lurus. Yaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepada mereka. Bukan jalan orang-orang yang Engkau benci dan yang tersesat.

Ya Allah Tuhan kami, Mudahkanlah jodoh kami.Jodoh saudara-saudara kami yang masih sendiri.Pertemukanlah mereka dengan jodoh yang Engkau ridhai.

Ya Allah Tuhan kami,Lindungilah keluarga kami.Jadikanlah kami sebagai keluarga sakinah mawaddah warahmah serta keluarga yang penuh ampunan dan barakah-Mu.

Ya Allah Tuhan kami,Berilah kami kebaikan di dunia dan akhirat. Serta jauhkanlah kami dari siksa api Nerakamu.

Hanya kepada-Mu lah kami meminta.Dan hanya kepada-Mu lah kami memohon pertolongan...Aamiin ya Rabbal'alamin.

No comments:

Post a Comment