24 August 2012

La Tahzan .... JANGAN Bersedih

shared Haslinda Alias's photo.
>>..Ya ALLAH pencipta hati..aku mohon KETENANGAN dariMu, HILANGKAN resah gelisah dalam hatiku ini agar aku dapat ketemu NUR di lubuk hati yang banyak BERDOSA ini..amin..<<

✿~ Jangan bersedih, sesungguhnya rasa SEDIH akan selalu mengganggu
dengan KENANGAN masa lalu, akan membuatmu khuatir dengan segala kemungkinan di masa yang akan datang, dan akan menyia-nyiakan KESEMPATAN pada hari ini..
✿~ Jangan bersedih, sesungguhnya rasa sedih hanya akan membuat hati menjadi kecut, wajah menjadi muram, SEMANGAT akan padam, dan HARAPAN akan menghilang..
✿~ Jangan bersedih, sesungguhnya rasa sedih sama dengan MENENTANG qadha', dan menyesali sesuatu yang pasti, jauh dari sikap lembut dan BENCI terhadap nikmat..
✿~ Jangan bersedih, sesungguhnya rasa sedih tidak akan pernah mengembalikan suatu yang HILANG dan yang telah pergi, tidak akan membangkitkan orang yang mati, tidak mampu menolak TAKDIR, dan tidak mendatangkan manfaat..
✿~ Jangan bersedih, sesungguhnya rasa sedih itu datangnya dari SYAITAN, dan kesedihan itu adalah rasa PUTUS ASA yang menakutkan, kefakiran yang menimpa, putus asa yang berlanjutan dan KEGAGALAN yang menyakitkan..

>>> Wahai HATI yang sedang bersedih, Allahkan ada..KEMBALILAH padaNya, tingkatkan TAQWA, ukirlah AZAM di hatimu..cekalkan SEMANGAT dan teruslah TABAHKAN hati..jalan yang sedang kamu lalui itu, BUKANLAH setenang air dikali..✿✿✿

No comments:

Post a Comment