18 August 2012

DOA HARI TERAKHIR RAMADHAN

Org beriman berasa sedih bila ramadhan meninggalkn kita

DOA HARI TERAKHIR RAMADHAN

بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــمِِ
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim;
Pandanglah diri aku Ya Allah;
Kasihanilah aku Ya Allah;
Ampunilah Diriku Ya Allah (3x);
Ampunilah Ibubapaku;

Ampunilah Suami/Isteriku;
Ampunilah Anak2ku;

Ampunilah saudara2ku/jiran2ku/Guru2ku/sahabat2ku/muslimin-muslimat yg hidup & mati;

Angkatkanlah tahap iman ku, aqidah ku, syariat ku, akhlak ku Ya Allah;
Terimalah amal-ibadah ku, zikir2 ku, bacaan AlQuran ku, fahaman hadith2 Rasul Mu, sedeqah-jariah ku, taubat ku Ya Allah;
Jadikanlah aku umat yg sentiasa disebut olehMu/didoakan para Malaikat;
Ya Allah, janganlah menduga aku dgn cabaran dunia yang berat & besar;
Janganlah seksa aku di Barzakh,
Masukkanlah aku ke syurga tanpa dihisab di Mahsyar;
Benarkan aku utk masuk di kesemua pintu-pintu syurga Mu Ya Allah;
Ya Allah, berilah doa2ku keutamaan & janganlah ia ditangguhkan;
Jika Kau lihat ada doa2 umat yg belum dikabulkan, kabulkanlah ia;
Jika Kau lihat ada umat yg sdg sakit, sembuhkanlah ia;
Jika Kau lihat ada umat yg sdg susah, permudahkankanlah ia;
Jika Kau lihat ada suami-isteri yg sedang bergaduh/berpisah, amankanlah mereka;

Jika Kau lihat ada isteri-anak yg durhaka & biadap, solehkanlah ia;
Jika Kau lihat ada umat yg bersengketa, selesaikanlah persengketaan mereka;

Jika Kau lihat ada umat yg difitnah, buktikanlah kebenarannya;
Jika Kau lihat ada umat yg mungkar, taatkanlah mereka terhadap Mu Ya Allah;

Ya Allah, selamatkanlah umat Islam di Myanmar, di Palestin, di Syria, di Sudan, di Afghanistan.

Ya Allah, atas keberkatan bulan Ramadhan, paksikanlah istiqamah ku dlm amal-ibadah, zikir2, bacaan AlQuran dan hadith2 Rasul Mu, sedeqah-jariah, permohonan taubat ku utk bulan-bulan mendatang;

Ya Allah, matikanlah aku & keturunan aku dlm Islam;
Ya Allah aku mohon agar aku & keluarga ku dipimpin Mu sehingga ke syurga.

Salam akhir ramadhan

No comments:

Post a Comment