09 February 2013

SET DIET SIHAT - Untuk wanita.


share dari link fb ~ kak Rahmah Rahmat

SET DIET SIHAT - Untuk wanita.

MANJAKANI:
Kelebihan manjakani di dalam Kopi Arabica klasik Kacip Fatimah & Manjakani keluaran Al Haddad Marketing Sdn Bhd adalah melalui kaedah pengekstrakkan biji manjakani. Ianya kaya dengan Tannin, Vitamin A & C, Kalsium & Gallic Asid, Fiber, Protein & Karbohidrat. Manjakani juga mengandungi unsur yang berkaitan dengan ubat penggerut kulit, anti-kuman & anti radang. Mengandungi 50-70 % tanin dan 3 % asid gallic dan sangat dikenali kerana kemampuannya untuk memerangi virus pelbagai, dan pada masa yang sama mengukuhkan tisu.

KACIP FATIMAH:
Dianugerah dengan ciri-ciri perubatan, Kacip Fatimah adalah sumbangan semulajadi terbaik kepada kaum wanita. Ia membantu mengecutkan rahim dan melangsingkan badan. Kacip fatimah juga dikatakan dapat merangsangkan pengeluaran hormon yang dapat melancarkan perjalanan dan kitaran haid wanita juga mengurangkan sakit senggugut ketika haid.

VCO:
Minyak kelapa dara memiliki banyak manfaat kesihatan seperti untuk rawatan rambut, rawatan kulit, mengawal kolesterol, menurunkan berat badan, meningkatkan sistem kekebalan tubuh, pencernaan dan metabolisma, mencegah masalah buah pinggang, penyakit jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis atau diabetes, HIV dan kanser, Penjagaan gigi dan kekuatan tulang. Manfaat minyak kelapa dara dikaitkan dengan kewujudan asid laurik, asid capric dan asid caprylic, dan ia memiliki sifat-sifat seperti antimikrob, antioksidan, antikulat, antibakteria. Minyak kelapa yang dara dihasilkan melalui proses tanpa menggunakan haba atau kimia. Ini meyebabkan struktur dalaman asal minyak kelapa dara terpelihara dan dapat mengekalkan sifat sifat antivirus dan antibakterianya. 

EXTRA VIRGIN OLIVE OIL
Minyak zaitun boleh digunakan untuk dalaman (kesihatan) juga luaran (kecantikan). Ia merupakan syarat utama untuk gaya hidup yang lebih sihat. Ia digunakan dalam pembuatan produk kecantikan kerana ciri2nya yang boleh melembutkan kulit. Ia merupakan minyak semulajadi yang terbaik dan pilihan utama untuk tumbesaran. Paras asid yang rendah memudahkan penghadaman berbanding lemak lain. Vitamin E dalam minyak zaitun merendahkan kolesterol LDL, tekanan darah dan risiko sakit jantung koronari. Vitamin K pula menghalang darah dari melekit dan membeku. Kesimpulannya, minyak zaitun tulen mengandungi perlindungan kesihatan, ia mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dan arteriosklerosis. Resiko Terjadinya Penyumbatan (Trombosis) dan Penebalan (Arteriosklerosis) Pembuluh Darah.dan pelbagai masalah akibat proses penuaan.

GRAPESEED OIL:
Ekstrak Biji Anggur, yang dikeluarkan dari kulit dan biji anggur, mengandungi perlindungan oligomeric proanthocyanidins (OPC) dalam kuantiti yang ketara. Kandungan utama ekstrak Biji Anggur adalah kompaun phenolic kepada mononers (catechins, epicatechin, dan taxifolin) dan flavonoid yang sejat. Ekstrak biji tersebut dibuktikan sebagai antioksida kuat yang dapat melindungi badan daripada proses penuaan dan pereputan dengan meningkatkan ketahanan plasma darah terhadap tekanan beroksida. Kajian saintifik menunjukkan bahawa kuasa antioksida proanthocyanidins di dalam ekstrak biji anggur 20 kali lebih berkuasa daripada vitamin E dan 50 kali lebih berkuasa daripada vitamin C.

No comments:

Post a Comment