17 October 2012

Tausiyah dr Murabbi Syeikh Zainul Asri



Assalamu'alaikum wbt....
Alhamdulillah dgn RAHMAT TAUFIK & HIDAYAH dariNya...dpt jua mendengar tausiyah dr murabbi syeikh zainul asri dan ingin Memetik sedikit Madah Dakwah Di Taman Syurga semalam.... :)

InsyaALLAH...antara pengisian dan k
alam2 yg sempat disalin semalam.....


"MENINGGALKAN AMAL KERANA MANUSIA ITU IALAH RIAK DAN BERAMAL KERANA MANUSIA ITU ADALAH SYIRIK"


- apakah yg dimaksudkan dgn ayat di atas? terang murabbi.... dia beramal hanya di tempat yg ada org shj tetapi jika bersendirian dia tdk beramal.


- apabila AMAL kita ditolak ALLAH ia mengundang murka ALLAH swt...

-apabila setiap perbuatan/pekerjaan yg kita lakukan bermula dr pagi hingga ke ptg dan di niatkan kerana ALLAH swt maka ia dikira beribadah kepada ALLAH swt sepanjang hari.


IKHLAS... Apa itu IKHLAS? cerita murabbi lagi...ada seorang sahabat pernah bertnya kepada Baginda nabi salallahu'alaihi wassalam apakah itu IKHLAS ? namun baginda salallahu'alaihi wassalam menjawab akan aku tnyakan kepada JIBRAIL Alaihiwassalam..Namun JIBRAIL Alaihiwassalam juga tidak mengetahuinya lalu menjawab akan aku tnya kan kepada ALLAH subhanawa'taala... Jawab ALLAH.... 

"IKHLAS ITU ADALAH SALAH SATU RAHSIA DARIPADA RAHSIA-RAHSIA KU YANG MANA AKU TINGGALKAN/TITIKKAN PADA HATI HAMBA-HAMBAKU YANG AKU KASIHI"

-ikhlasnya seseorang itu bilamana dia merasa tenggelam/hanyut dgn kenikmatan kepada ALLAH....

-kata murabbi lagi " Dunia ini kalau tak mai kat kita takpa tapi bila dia dah mai , jenuh kita nak jaga" ^_^ senyum panjang murabbi.....

-pesanan terakhir "JAGALAH ALLAH , ALLAH AKAN JAGA KITA"


KALAM MURABBI SYEIKH ZAINUL ASRI HJ ROMLI | BALAI ISLAM MADI | 01/09/2012 | SABTU | KULIYAH MAGHRIB

No comments:

Post a Comment