17 October 2012

Doa Memohon Syafaat Nabi Muhammad saw


share link fb ~~PONDOK HABIB~~
InsyaALLAH...semoga kita dipandang dan diberi syafaat oleh baginda nabi muhammad sallallahu'alahi wassalam... Aamiin...


Beruntunglah orang-orang yang sentiasa mengingati Nabi,kerana Nabi Sallallahu 'alaihiwassalam akan mengingati kita..Allahu Allah.."

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ النَّبِيِِّ الأُمِّيِّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسلِّمْ

"Maka berusahalah kamu mengikut jejak langkah mereka walaupun kamu tidak jadi seperti mereka. Sesungguhnya mengikut jejak langkah orang yang mulia adalah suatu kemenangan

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Seorang pendakwah harus berhati-hati dalam menyampaikan ilmu agama kepada sesiapa jua. Pendakwah mestilah benar-benar berilmu dalam Kitab-Kitab Allah sahaja dan bukannya kitab manusia yang banyak bercanggah antara satu sama lain.

    Tanggungjawab menyebarkan kebenaran bukannya mudah seperti yang disangkakan. Seandainya membuat kesilapan melalui kelalaian dan keriakan, padah akibatnya kelak di akhirat.

    Allah berfirman,

    Mereka akan dipertanggung jawabkan kerana dosa dosa mereka diHari Pembangkitan kelak, kesemuanya mereka, ditambahkan dengan dosa dosa orang orang yang mereka telah kelirukan oleh kerana kejahilan mereka. Itulah beban yang dahsyat.(16:25)

    Malahan, mereka akan memikul dosa dosa mereka sendiri, dan ditambahkan dengan beban dosa dosa orang lain yang mana mereka dipertanggungjawabkan. Pasti sekali, pada Hari Kebangkitan kelak mereka akan ditanyakan berkenaan dakwaan dakwaan palsu mereka.(29:13)

    Jangan sekali kamu menerima sebarang maklumat, melainkan kamu menentusahkannya sendiri. Aku telah berikan kepada kamu pendengaran, pemandangan dan akal, dan kamu akan dipertanggungjawabkan untuk menggunakan kesemuanya itu.(17:36)

    Jika kamu menurut kebanyakan manusia dari bumi, mereka akan mengubahkan kamu dari jalan Allah. Mereka hanya mengikut tekaan semata mata; dengan hanya mengagak saja. (6:116)

    Salam.

    ReplyDelete