23 August 2015

Khasiat Mulbery yg pelbagai

share dari link fb ~Shiema Yunos's page added 14 new photos.
elmarin saya ambil daun mulberry yg tua dan di rebus utk gout en.suami... Semalam buahnya saya petik buat jem Mulberry..Hari ni untuk lunch saya ambil pucuknya yg muda utk masak lemak dengan labu...sedap sangat rasa lemak lemak gitu..rasa pucuk labu pun ada...Buat kek pun saya dah cuba...

Tahukah anda semua bahawa pokok Mulberry sangat byk khiasatnya...saya dah pernah share dulu khiasatnya..hari ini saya copy paste lagi...Khasiat buah dan Daun Mulberry 
Baca ya...
*Daun Mulberry* ini adalah ideal untuk membantu mengatasi atau
mengurangkan penyakit berikut :
1. Penawar dan mencegah penyakit kencing manis (diabetes)
2. Mengawal serta mengurangkan kolesterol dalam pembuluh darah
3. Mengawal serta mengurangkan tekanan darah tinggi
4. Membantu mengelakkan serangan sakit jantung
5. Membantu dalam kehilangan berat badan
6. Mengurangkan keadaan asma yang teruk
7. Melambatkan proses penuaan dan meremajakan kekuatan anda
8. Mengurangkan risiko kerapuhan tulang kerana kandungan kalsium yang
tinggi
9. Meredakan batuk, perasaan cemas dan kegelisahan
10. Mengurangkan kesakitan ketika datang haid
11. Membantu perjalanan haid yang tidak teratur
12. Menambahkan tenaga
13. *Meningkatkan produksi susu badan*
14. Membantu mengurangkan migraine, sukar tidur malam (insomnia) dan
hipertensi
15. Memiliki semua 18 asid amino dan mengandungi vitamin B, B1, B2, C,
asid folik, potassium yang amat diperlukan
16. Membantu, mencegah dan mengurangkan risiko penyakit kanser
(antioksidan)
blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment