18 October 2015

ENTAHLAH..APA AMALAN MURAH REZEKI SAYA YE?

share dari link fb ~ Pn. Rohana Saad

ENTAHLAH..APA AMALAN MURAH REZEKI SAYA YE?

Saya pernah di tanya apakah amalan yang saya buat untuk murah rezeki. Sebenarnya saya pun tak tahu saya ni murah rezeki, mungkin hanya dari pandangan mata orang lain nampak macam saya murah rezeki. Namun begitu, saya tidaklah rasa hidup susah.. apa saja yang saya hajati InsyaaAllah saya akan dapat dengan mudah... Alhamdulillah.

Saya tak pasti amalan mana yang Allah terima. Tetapi apa yang pasti saya cuba sedaya upaya menjaga hubungan saya dengan Allah dan juga hubungan saya dengan manusia, serta saya banyak beristighfar dan bersyukur. Saya tak pernah fikir dengan berbuat sesuatu amalan Allah akan melimpahkan ganjaran rezeki untuk saya. Kalau saya bersedekah, saya tak pernah terfikir nanti Allah pasti akan memberi rezeki yang banyak untuk saya. Seandainya saya terfikir macam tu, saya akan cepat-cepat istighfar. Saya cuma harap Allah terima amal saya yang sedikit. Sebab saya tahu nikmat yang Allah beri itu lebih banyak dari doa yang saya harapkan. 

Mungkin juga saya dimurahkan rezeki kerana doa-doa dari kebanyakan anda. Padahal post-post saya hanya sumbangan kecil saja tetapi saya amat bersyukur kebanyakan anda memberikan komen dan menginbox doa-doa untuk saya.. AllahuAkhbar!! Begitu besar penghargaan anda buat saya.. Jutaan terima kasih buat anda semua terutamanya yang mendoakan kebaikan buat saya.

Apa-apapun yang pasti rezeki yang hebat saya dapat selama ini ialah rezeki 'ketenangan hati'.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment