20 October 2015

DIA ALLAH, SENTIASA PUNYA CARA BUAT DIRI KITA TERSENYUM BAHAGIA

share dari link fb ~ Rohana Saad

DIA ALLAH, SENTIASA PUNYA CARA BUAT DIRI KITA TERSENYUM BAHAGIA

Kita mengaku dunia sementara, akhirat selamanya..tapi cuba kita semak diri kita balik, pada usia hari ini.. bahagi kepada dua, berapa banyak masa kita habiskan untuk dunia? dan untuk akhirat pula bagaimana? Kata mahu akhirat selamanya, tapi masa kita didunia habis dengan 'dunia semata'? MUNGKIN YA, tapi tidak lagi sekarang..kita mahu berubah mulai saat ini.

Manusia, jangan kita jadikan tempat sandaran, jauh sekali tempat perlindungan. Kerana apa? kerana manusia hanya mampu memberi harapan. Cuma itu yang terbaik yang dapat dilakukan. demikian, sandarkanlah harapan yang kau mahukan pada Dia sang Tuhan. JanjiNya tidak akan termungkiri, tidak akan mengkhianati, tidak akan meninggalkan kita sendiri. Kerana apa? Kerana Dia lah sang Tuhan, yang MENUNAIKAN HARAPAN.

Kita yakin hal apapun yang kita lakukan demi Dia, pasti akan membahagiakan kan? Kita yakin pada janjiNya.. Dia tidak pernah mencipta kita untuk disiksa. Dia tidak pernah membebani kita dengan hal2 yang tidak mampu kita galas. Bahkan Dia kirim ujian sebagai tanda Cinta sebagai cara kita selalu mengadu padaNya, supaya kita sentiasa bersyukur. Supaya kita sering ingat padaNya bila mana kita mula merasa terbebani.
 
blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment