20 October 2015

BELAJAR IKHLAS DARI SEBUAH PENGKHIANATAN

share dari link fb ~ Rohana Saad

BELAJAR IKHLAS DARI SEBUAH PENGKHIANATAN


Menyimpan kebencian dalam hati pada seseorang sama saja melukai diri sendiri lebih dalam daripada sakit yang ditinggalkan orang yang dibenci. Memaafkan bukan berarti membiarkan diri disakiti, tetapi lebih dari itu, memaafkan adalah suatu sikap yang menegaskan bahwa tidak ada seorangpun yang boleh merosak kebahagiaan kita.


Kita mengenal sakit dari sebuah pengkhianatan dan kita belajar ikhlas dari kehilangan. Biarkan semuanya menjadi kenangan... Berhentilah memikirkan orang-orang yang telah mengecewakan kita. Berhentilah berharap kepada orang-orang yang telah dengan sengaja menyakiti kita. Tak perlu bersusah payah untuk membalas dendam, cukup maafkan setiap kesalahan kerana memaafkan adalah pembalasan yang terbaik.

Yakinlah......

Allah pasti punya alasan kenapa dia tidak berada bersama kita di masa sekarang. Allah pasti punya rencana kenapa dia tidak berada bersama kita di masa depan. Kehilangan cinta, pasti ada alasan di sebaliknya. Alasan yang kadang-kadang sukar untuk dimengertikan. Namun percayalah bahawa ketika Dia mengambil sesuatu, telah Dia mempersiapkan sesuatu yang lebih baik untuk diberikan.


blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment