31 July 2012

Renungkan bersama -- dari link Ummu Hani - FB

¸.•◕◕•.¸¸.•◕◕•.¸¸.•◕◕•.¸¸.•◕◕•.¸

★ Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dia akan mati, tetapi masih ketawa.


★ Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dunia akan binasa, tetapi masih mencintainya.


★ Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa semua perkara terjadi menurut takdir, tetapi masih bersedih kerana kehilangan sesuatu.


★ Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa di akhirat ada perhitungan, tetapi masih sibuk mengumpulkan harta.


★ Aku hairan melihat orang yang sudah kenal dengan neraka, tetapi masih melakukan dosa.


★ Aku hairan melihat orang yang sudah mengenal Allah dengan yakin, tetapi masih mengingat selainNya.


★ Aku hairan melihat orang yang sudah mengenal syaitan sebagai musuhnya, tetapi masih mahu mematuhinya.


:: Bukannya untuk mencari kesalahan orang lain tapi untuk mentarbiyah diri ini agar terus berada di landasan yang benar :: ✿◠‿◠✿


¸.•◕◕•.¸¸.•◕◕•.¸¸.•◕◕•.¸¸.•◕◕•.¸


~ RENUNGKAN BERSAMA ~ share dari link sahabat FB -- Ummu Hani

No comments:

Post a Comment