31 May 2015

PETUA PUTIHKAN GIGI

share dari link fb ~ Rahsia Hawa

PETUA PUTIHKAN GIGI

Boleh cuba mana-mana cara berikut...
Cara 1 : Strawberi
Campurkan minuman soda dengan pulpa strawberi dan sapukan campuran ni kat gigi guna berus gigi lembut. Biar selama lima minit, lepas tu berus gigi guna ubat gigi biasa. Bilas mulut macam biasa. Jangan kerap sangat cara ni, takut2 rosak tooth coating.

Cara 2 : Kulit lemon / oren
Gosok bahagian dalam kulit oren / lemon kat gigi, lepas tu bilas. Kemudian berus gigi guna ubat gigi macam biasa, ubat gigi berfluorida. Amalkan seminggu, inshaAllah nampak perubahan warna gigi. Juga jangan berlebuhan sebab takut2 kandungan asid oren / lemon memberi kesan kat enamel gigi.

Cara 3 : Kulit pisang
Gunakan bahagian dalam kulit pisang, sapukan pada gigi dalam 2minit. Mineral pada kulit pisang seperti potasium, magnesium dan manganese akan serap kototan pada gigi.

Cara 4 : Minyak zaitun
Cari minyak zaitun asli, sebelum berus gigi, titiskan sikit kat berus gigi. Lepas tu berus gigi dan bilas macam biasa. Boleh juga titiskan kat kain dan gosok-gosok kat gigi.

Cara 5 : Baking Soda
Gunakan soda penaik tu untuk putihkan gigi. Campur sedikit sahaja dengan ubat gigi atau campur dengan hydrogen peroxide untuk bersihkan dan putihkan gigi. Hydrogen peroxide tu fungsi dia sebagai ejen anti-bakteria.

Cara 6 : Serbuk karbon / arang
Karbon ada kualiti serapan, ia mampu menyerap toksin, bahan kimia dan kotoran berasid. Basahkan berus gigi, cicah sikit kat serbuk karbon dan berus gigi dengan gerakan bulatan (circular motion) selama kira-kira 2 minit. Serbuk karbon berfungsi menyerap kotoran terkumpul pada gigi.

Selamat Mencuba 
smile emoticon
 
blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment