26 May 2015

Jom Kenali Wahabi!

share dari link fb ~ Abu Tausiyah

Jom Kenali Wahabi!
Bagaimana anda dapat mengenal mereka? 
Di sini saya kompilasikan senarai elemen-elemen yang boleh dipertimbangkan jika anda ternampak mereka (Kalau boleh tak nampak lagi baik!) Matlamatnya hanyalah satu, kelompok kecil yang kaya raya (sebab minyak dan sokongan Israel-USA) ini dapat dijatuhkan satu hari nanti!
1- Solat mereka tak mengikuti mana-mana Mazhab dalam Islam secara kesemuanya. 
(Suka campur-campur antara 4 mazhab ini. Maklumlah kes ambil dalil hadits sahih tak sahih. Syafii bukan Maliki pun bukan. Wahabi-Ngong adalah!)
2- Suka kangkang berlebihan. (Buah pelih besar kot)
3- Bila tasyahud (Tahiyat) jari telunjuk mereka angkat bergetar-getar seolah-olah menggeletek sesuatu. Ada yg seloroh geletek malaikat. Wahabi kata sebat setan. Sah Wahabi kaki sebat!
Mazhab Maliki gerakkan ke kiri dan kanan dan ada mazhab gerak sekali...Pak Wahab nie gerak bergetaran terus...tak pernah dibuat mana-mana mazhab pun!
4- Bila berdo'a. taknak angkat tangan! (Tak tahu apalah susah sangat nak merayu dengan Allah)
5- Okay ini lejen - Takkan mereka pakai serban. Mereka anti betul dgn golongan yang berserban nie.
6- Kalau kat Saudi biasanya, mereka suka pakai Iq'al...bulatan hitam yang diletakkan atas kepala. (Sejakbila nabi pakai pun tak tahulah)
7- Solat Sunat Syuruq takde dalam Wahabi. Dhuha je.
8- Pengajian mereka berdasarkan Al-Quran dan As-Sunnah je. Ulama lain selepas nabi wafat tak boleh nak pakai. Mereka ambil direct from source! Lawak tak? 
Macam mana boleh direct from source kalau takde ulama yang terjemah dan tafsirkan kepada kita?
9- Ayat favret mereka: "Andaikata apa yang aku sampaikan ini melanggar sunnah, buanglah kat tembok!" 
(Pegedah! Ini kata ulama' mazhab hebat yang hafal ratusan ribu hadis...Wahabi ni hafal 3-400 hadis je dah berlanggak dah!)
10- Wahabi juga akan teriak slogan ni bila kita persoalkan tentang bukankah ulama kita dah huraikan: "Mereka manusia, kami pun manusia! Cuma sekarang baru kami tahu apa yang mereka dulu tak tahu!"
11- Dalam kalangan Pak Wahab ni ada juga pandai jaga diri...jaga status lah kan..kot2 kantoi nanti projek mereka dengan ahlussunnah wal jamaah hangus... Golongan ini akan tidak melahirkan pandangan mereka walaupun mereka tidak mengikut mana-mana mazhab.
Kitab solat mereka adalah: Sifat Solat Nabi karangan Nasruddin Al-Albani (Hehehe...Albani juga tokoh dorang)
12- Akhir sekali untuk posting ini: Kalau berbual dengan dorang ni..dorang suka tanya DALIL. Macam betul je! Padahal padahal!


....Like dan akan bersambung!
blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment