23 October 2014

Rasulullah ﷺ diutuskan untuk memerdekakan minda,hati dan jiwa..Meletakkan Iman yang tinggi dalam diri menewaskan akal yang terhad.


share dari link fb ~Pencinta Majlis Rasulullah

Rasulullah ﷺ diutuskan untuk memerdekakan minda,hati dan jiwa..Meletakkan Iman yang tinggi dalam diri menewaskan akal yang terhad.


Orang beriman akan berfikir dgn akalnya dan bergantung dgn Imannya walaupun sesuatu perkara itu luar dari akal fikirannya..Teknologi Allah ﷻ jauh lebih hebat dari teknologi yang direka manusia. Letakkan Iman sebagai Raja bukannya akal fikiran kita yang terhad.

Apabila seseorang itu menjadi hamba akan akal fikirannya dia akan menolak apa yang disampaikan Rasulullah ﷺ..Akal fikiran manusia kene tunduk kepada wahyu Allah ﷻ..Jangan sesekali melebihkan akal dari Iman.

Orang yang beriman akan sentiasa redha dengan ketentuan Allah ﷻ yang berubah-ubah walaupun kita sudah merancang Allah ﷻ maha mengetahui akan segala sesuatu. Dengan Iman kita melihat apa yang akan berlaku lebih jauh yang akan diberi Allah ﷻ

Istiqomahlah dengan Iman,sentiasa kembali kepada Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ walau dengan apa jua keadaan yang diterima..Jagalah Iman..Jangan sampai maruah iman dijual tergadai apabila diduga Allah ﷻ
.
.
-Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid-

blog saya satu lagi boleh dilawati :  http://jasminshahab205.blogspot.com/  

No comments:

Post a Comment