12 January 2013

Muhasabah diri - "Remember death when you are praying".


share dari link fb ~Cintailah Pencipta Kita


Aku kata....
Aku kata Astagfirullah
Tapi aku masih buat maksiat

Aku kata Subhanallah
Tapi aku masih tidak mampu menghayatinya

Aku kata Alhamdulillah
Tapi aku masih tidak bersyukur dengan nikmat dan pemberian-NYA

Aku kata Allahuakbar
Tapi cintaku lebih kepada dunia

Aku kata "aku tidak layak masuk syurga namun aku takut neraka-MU"
Tapi hidupku di dunia seakan tidak pernah mati

Aku malu dengan tangan yang selalu mengelap air mata ini,
kerana tingkah laku ku tidak menggambarkan penyesalan...

Bismillah.... Ya Allah baguskanlah agamaku kerana ia menjadi peganganku dalam semua urusan, baguskanlah duniaku kerana disanalah aku hidup, baguskanlah akhiratku kerana disitulah tempat aku kembali. Jadikanlah hidupku ini sebagai ladang amal kebaikan dan jadikanlah kematianku (kelak) sebagai tempat istirehat dari semua keburukan....
Aamiin Ya Rabbal'alamin

Tidak cukup sekadar membaca atau menyebut kalimah zikir tetapi paling utama mesti dihayati maknanya..Muhasabah diri..terimakasih

No comments:

Post a Comment