28 July 2013

Kalam Ulama


Pendakwah terkemuka diBumi Malaysia, Kerajaan Malaysia perlu memberi penghargaan yang luar biasa kepada mereka, kerana mereka amat berusaha keras untuk membaiki ummat.. antara kalam kalam mereka... 

Kata Sheikh Nuruddin.. "Menang kalah, tidak luput dari takdir Allah. Sakit atau sihat tidak berganjak dari takdir Allah, Apa yg berlaku mesti ada hikmahnya! Kita punya prinsip, Allah yg Maha Kuasai atas segala sesuatau..Apa saja kehendak Allah, itulah yg terbaik bagi orang yang beriman dgn takdir Allah.. Org yg bersyukur dan bersabar akn berkumpul disyurga."

Kata Ustaz Azhar Idrus... "2 kompas terbaik bagi mendapat jalan kemenangan adalah Al Quran dan Sunnah, maka bila para ulama tafsir al quran dan Hadith, maka jadilah kitab tafsir, jadilah kitab-Kitab hadith, jadilah kitab-kitab fekah, jadilah syarah kitab kitab Hadith, maka ulama lah yang menunjukkan jalan kemenangan, pendek kata, duduklah majlis ilmu bersama Ulama' untuk dapat jalan kemenangan.."

Kata Habib Ali Zainal Abidin Al Hamid.. " Allah Maha mengetahui walaupun hanya sehelai daun yang jatuh dari pokok yang berada jauh ditengah tengah hutan, semuanya akan dapat diketahui Allah, Hadirlah ke suatu tempat bilamana kamu mengetahui mereka yang dekat dengan Allah swt hadir ke situ, kehadiran Para Ulama' umpama hujan yg menghidupkan hati-hati yang keras, yang perlu disirami dengan siraman kerohanian"

Kata Ustaz Don Daniyal... " Majlis ilmu agama adalah taman-taman Syurga, bila ditanya nak masuk Syurga atau Neraka? Semua kata nak Syurga tapi bila orang ajak mai Majlis pergi majlis ilmu, mula rasa malas nak pergi, Belajarlah adab kepada guru di masjid atau di surau, di mana penuntut ilmu duduk di bawah dan guru duduk di atas"

No comments:

Post a Comment