02 September 2012

MemilikiMU...

shared Tinta Khalifah's photo.
MemilikiMU...

Biarlah seluruh manusia membenci aku
Asalkan jangan Engkau benci padaku ya Allah
Biarlah aku kehilangan kasih sayang dari manusia
Tapi jangan kehilangan kasih sayang dariMu Ilahi
Tidak mengapa aku tidak memiliki apa-apa
Tapi jangan aku tidak memilikiMu
MemilikiMu ya Rabb ertinya memiliki segala-galanya
TanpaMU ya Rahman aku kehilangan segala-galanya

Apakah erti seluruh manusia kasih kepadaku
Engkau yang mencipta manusia, membenci aku
TanpaMU runtuhlah kehidupan dunia dan akhirat
Apa yang aku miliki tidak ada erti apa-apa
Ia hanya ibarat habuk yang berterbangan sahaja
Tidak memberi apa-apa guna

Kerana itulah aku memilikiMU adalah penting sekali
buat duniaku dan juga akhiratku
Ya Rabbul Jalil ! Berilah aku secebis kasih sayang dariMU
agar dapat memberi cahaya kepada kehidupan duniaku
dan menyuluh jalan kehidupanku di akhirat nanti...
 

No comments:

Post a Comment